Публікації

Нестандартна виховна година: як згуртувати клас

Цікаві та прості вправи, які допоможуть вам зробити клас справжньою командою. На жаль, майже кожен класний керівник хоча б інколи помічав, що учні його класу недостатньо згуртовані, не можуть потоваришувати, а то і взагалі не спілкуються. Погодьтеся, такого просто не має бути! Звісно, працювати над згуртованістю класу треба починати ще з першого класу, але навіть якщо діти старші, не все втрачено! Добре згуртований клас може досягти будь-якої вершини, перемогти у будь-якому змаганні. Але для цього необхідно стати ближчими одне до одного. Як? Все просто! Спеціальні тренінги та вправи допоможуть забезпечити сприятливий психологічний клімат у колективі, надати кожному учню можливість зрозуміти свою роль у класі та розвивати вміння працювати в команді. Вправа «Пазли» Мета:  формування команди, розподіл ролей у групі. Час:  10 хвилин. Хід вправи:  Об’єднайте учнів у команди по 5-6 осіб (залежно від кількості дітей у класі). Кожна група отримує пазл із зображеннями т...

«Шість капелюхів»: прийом-гра для розвитку критичного мислення

Зображення
«Шість капелюхів»: прийом-гра для розвитку критичного мислення Розглядаємо принцип дискусійної гри «Шість капелюхів» та формати її проведення на уроках. У статті наведені посилання на розробки уроків з Бібліотеки «На Урок», побудованих із використанням цього прийому. Кожен вчитель мріє про те, щоб учні навчалися із захопленням, а через роки згадували його уроки із ностальгією! Як організувати навчальний процес так, щоб ваш урок дійсно запам'ятався? Як показує досвід, більшість дорослих, які теж колись були школярами, згадують саме ті уроки, під час яких вони мали змогу бути не просто слухачами, а брати активну участь – висловлювати думки, пропонувати ідеї, щось створювати власноруч! Наша команда постійно поповнює журнал цікавими навчальними прийомами, які стануть у пригоді кожному сучасному педагогу! Тож пропонуємо цікавий прийом-гру «Шість капелюхів». В чому принцип прийому «Шість капелюхів» та які його переваги Метод «Шість капелюхів» – це психологічна рольова гра,...

Що робити, якщо ваша дитина – булер?

Способи розпізнати булера та алгоритм роботи з ним. Один зі страшних снів батьків – отримати телефонного дзвінка, в якому повідомляється, що їх дитина побила когось чи образила. Найчастіше про це інформує класний керівник, соціальний педагог чи батьки ображеного учня. Складно правильно зреагувати на таке повідомлення. Важко зрозуміти, кому вірити та як себе поводити, коли запущено конфліктний сценарій у стосунках між дітьми. Усім нам відома фраза про дві сторони однієї медалі, такий принцип працює і в цьому випадку. Але якщо ситуація стосується близьких, то сприймання фактів спотворюється. Часто виникає інстинктивне бажання захистити та виправдати свою дитину (або ж протилежна реакція – звинуватити свого, аби виправдатись перед чужими). Чекати ж від агресора чесної відповіді, що він цькував когось іншого, одразу не варто. Сьогодні ініціатора агресивної поведінки, направленої проти іншого учня, часто називають булером (з англ. bully – хуліган), а цілеспрямоване гноблення когось...

Сучасне викладання іноземних мов. Як потрібно говорити вчителю

Сучасне викладання іноземних мов. Як потрібно говорити вчителю П’ятнадцята стаття серії Мова вчителя/-ки на уроці має відповідати багатьом вимогам, і насамперед – навчальним функціям, які і є метою використання мови. Цих функцій багато, і вони різноманітні: наприклад, пояснення чи надання інструкцій. Для кожної навчальної функції існують різні експоненти (exponents – зразки мови). Вибір експоненти залежить від контексту навчання та мети, потреб учнівства, віку та рівня володіння мовою. Використовуючи мову відповідно до ситуації, ми можемо стверджувати, що робимо це коректно. Ось деякі функції та експоненти мови вчителя/-ки: привернення уваги учнівства (getting learners’ attention). Ця функція важлива на різних етапах уроку, наприклад, на початку виконання завдання – вчитель/-ка хоче, аби деякі учні/-иці виконували завдання, а інші їх слухали. Можливо, нам потрібно, щоб учні/-иці подивилися на дошку, або щоб завершили виконання завдання. Експоненти для цієї функ...

Сучасне викладання іноземних мов. Як вказати на помилку

Зображення
Сучасне викладання іноземних мов. Як вказати на помилку Шістнадцята стаття серії Для того, щоб вказати учням/-ицям на помилку, існує ряд способів. Вибір може залежати від різних факторів, як-то мета завдання, вік учнівства чи рівень володіння мовою. Коригування під час усного мовлення (correction while speaking). 1.   Часова лінія  (time line). Можна намалювати на дошці часову лінію, щоб продемонструвати учнівству зв’язок між використанням часової форми дієслова та часом, коли подія відбувається. Цей метод корисний, якщо учні плутають вживання часів – скажімо, Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Perfect тощо. За допомогою цієї лінії простіше пояснити різницю між основними часами. 2.   Коригування за допомогою знаку пальцем  (finger correction). Ця дія показує учню/-иці, в якому місці свого висловлення він/вона припустив_лась помилки. Ми маємо змогу вказати на помилку мовчки й підштовхнути учня/-ицю до самокорекції. Ми показуємо к...

Сучасне викладання іноземних мов. Що таке feedback та як його давати

Сучасне викладання іноземних мов. Що таке feedback та як його давати Сімнадцята стаття серії У зв’язку з реформами змісту середньої освіти вчитель/-ка має виконувати дедалі більше ролей. Ті педагоги, які вміють лише передавати знання – вже не потрібні. Різні ролі вчителя/-ки допомагатимуть успішно керувати класом та його роботою. Наприклад: Роль Вчитель/-ка: 1 Планує планує урок, прогнозує певні проблеми, обирає та адаптує матеріали 2 Керує організовує навчальний простір, слідкує за порядком у класі та встановлює правила та рутини для поведінки та взаємодії 3 Спостерігає спостерігає за класом протягом самостійної чи групової роботи учнівства, перевіряє стан навчального процесу та надає підтримку в разі необхідності 4 Фасилітує надає можливості для навчання, допомагає учнівству знайти ресурси та розвивати автономність 5 Діагностує розуміє причини складнощів у навчання 6 Мовний ресурс учнівство може його використати для допомоги та поради щодо мови 7 Оцінює встановл...