Публікації

П'ять інтерактивних методів навчання

П'ять інтерактивних методів навчання Хороший викладач — це гнучкий, спостережливий та чуйний професіонал, що завжди намагається придумати, як зацікавити своїх учнів та захопити їх навчальним процесом. І це означає, що під час уроків викладач використовує інтерактивні методи. Інтерактивні методи викладання розроблені по одному й тому ж принципу: без практичного застосування теоретичних знань учні в своїй більшості не здатні засвоювати матеріал у повному обсязі. Проте інтерактивне навчання є корисним не тільки для учнів, але й для вчителя. Для прикладу: Вимірювання досягнень учнів. Викладач, який використовує інтерактивні методи навчання, здатний краще оцінити, як добре учні опановують поданий матеріал. Гнучкість у викладанні. Застосування методів, що включають повноцінну двосторонню комунікацію, дозволяє оперативно коригувати процес навчання, навантаження та підходи. Практика — це шлях до досконалості. Інтерактивне навчання покращує загальну ефективність навчального ...

Ігри на уроках англійської мови

Ігри на уроках англійської мови З самого раннього дитинства дитина спілкується з світом через гру. Для неї гра – спосіб пізнання дійсності, спосіб випробувати себе. Але, на жаль, коли дитина приходить в школу, вчителі про це забувають, хоча ігрова діяльність і малювання характерні для дітей цього віку. “Snowball”  – одна з найпоширеніших видів лексичної гри, її перевага в тому, що ця гра може використовуватися під час вивчення будь-якої теми. Гра покликана активізувати словниковий запас учнів за вивченою темою, добре тренує пам’ять і сприяє розвитку уваги. Учитель говорить: “I have a grandmother” і просить першого учня повторити сказане учителем слово і додати своє: “I have a grandmother and an uncle”. Гра триває доки кожен її учасник не відтворить встановлений ланцюжок слів. “Word-search grid”  – гра для розвитку уважності, спостережливості і активізації активного словникового запасу. На дошці намальоване поле у вигляді з сітки клітин, в кожній з яких написана...

Практичні прийоми Скажи булінгу «Ні!»: ігри та вправи для розвитку емоційного інтелекту

Зображення
Практичні прийоми Скажи булінгу «Ні!»: ігри та вправи для розвитку емоційного інтелекту Сьогодні надзвичайно багато говорять про факти булінгу в школах. Показовою була історія  «з харківським тортом» . Однак, на жаль, такі випадки непоодинокі. У кожній школі, практично у кожному класі є певні «вигнанці», з яких періодично знущаються однолітки чи старшокласники. Чому таке відбувається у нашому суспільстві? Адже, якщо явище булінгу, яке у дорослих згодом переростає у мобінг, настільки поширене, то варто говорити про певні проблеми суспільства. Які саме причини могли зумовити  ситуацію, що склалася? Булінг – результат низького рівня сформованості емоційного інтелекту Коли дитина йде в перший клас, вона вже є особистістю з певними уявленнями, стандартами поведінки та пріоритетами, які формуються в сім'ї. Відповідно, надзвичайно важливим є те, яка модель взаємовідносин плекається у сім'ї. А переважна більшість наразі обирає модель дитиноцентризму. Добре це чи погано? ...

Нестандартна виховна година: як згуртувати клас

Цікаві та прості вправи, які допоможуть вам зробити клас справжньою командою. На жаль, майже кожен класний керівник хоча б інколи помічав, що учні його класу недостатньо згуртовані, не можуть потоваришувати, а то і взагалі не спілкуються. Погодьтеся, такого просто не має бути! Звісно, працювати над згуртованістю класу треба починати ще з першого класу, але навіть якщо діти старші, не все втрачено! Добре згуртований клас може досягти будь-якої вершини, перемогти у будь-якому змаганні. Але для цього необхідно стати ближчими одне до одного. Як? Все просто! Спеціальні тренінги та вправи допоможуть забезпечити сприятливий психологічний клімат у колективі, надати кожному учню можливість зрозуміти свою роль у класі та розвивати вміння працювати в команді. Вправа «Пазли» Мета:  формування команди, розподіл ролей у групі. Час:  10 хвилин. Хід вправи:  Об’єднайте учнів у команди по 5-6 осіб (залежно від кількості дітей у класі). Кожна група отримує пазл із зображеннями т...

«Шість капелюхів»: прийом-гра для розвитку критичного мислення

Зображення
«Шість капелюхів»: прийом-гра для розвитку критичного мислення Розглядаємо принцип дискусійної гри «Шість капелюхів» та формати її проведення на уроках. У статті наведені посилання на розробки уроків з Бібліотеки «На Урок», побудованих із використанням цього прийому. Кожен вчитель мріє про те, щоб учні навчалися із захопленням, а через роки згадували його уроки із ностальгією! Як організувати навчальний процес так, щоб ваш урок дійсно запам'ятався? Як показує досвід, більшість дорослих, які теж колись були школярами, згадують саме ті уроки, під час яких вони мали змогу бути не просто слухачами, а брати активну участь – висловлювати думки, пропонувати ідеї, щось створювати власноруч! Наша команда постійно поповнює журнал цікавими навчальними прийомами, які стануть у пригоді кожному сучасному педагогу! Тож пропонуємо цікавий прийом-гру «Шість капелюхів». В чому принцип прийому «Шість капелюхів» та які його переваги Метод «Шість капелюхів» – це психологічна рольова гра,...

Що робити, якщо ваша дитина – булер?

Способи розпізнати булера та алгоритм роботи з ним. Один зі страшних снів батьків – отримати телефонного дзвінка, в якому повідомляється, що їх дитина побила когось чи образила. Найчастіше про це інформує класний керівник, соціальний педагог чи батьки ображеного учня. Складно правильно зреагувати на таке повідомлення. Важко зрозуміти, кому вірити та як себе поводити, коли запущено конфліктний сценарій у стосунках між дітьми. Усім нам відома фраза про дві сторони однієї медалі, такий принцип працює і в цьому випадку. Але якщо ситуація стосується близьких, то сприймання фактів спотворюється. Часто виникає інстинктивне бажання захистити та виправдати свою дитину (або ж протилежна реакція – звинуватити свого, аби виправдатись перед чужими). Чекати ж від агресора чесної відповіді, що він цькував когось іншого, одразу не варто. Сьогодні ініціатора агресивної поведінки, направленої проти іншого учня, часто називають булером (з англ. bully – хуліган), а цілеспрямоване гноблення когось...