Технологія "перевернутого" навчання
Перевернуте навчання
Протягом останнього часу класно-урочна
система була найбільш ефективною у ході передачі знань, умінь і навичок. Зміни,
що відбуваються сьогодні в суспільному житті, вимагають розвитку нових
педагогічних технологій, що орієнтуються на індивідуальний розвиток
особистості, навичок самостійного навчання, формування вміння чітко вирішувати
поставлені завдання. Такий підхід спонукає до впровадження в освітній процес
альтернативних форм і способів освітньої діяльності. Серед них є технологія
«переверненого» навчання. Впровадження вказаної технології в навчальний процес
досліджували Д. Бергман, О Єльникова, М. Курвітс, Е. Попов,
А. Самс та інші [3].
Мета статті полягає в розкритті
особливостей застосування технології «переверненого» навчання у
загальноосвітньому навчальному закладі, зокрема у процесі викладання
української мови.
«Перевернене навчання» – це форма
активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким
чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відеофрагментів із
навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно опановують теоретичний
матеріал, а в класі час використаний на виконання практичних завдань [3].
«Перевернений клас» – це така
педагогічна модель, в якій типова подача лекцій та організація домашніх завдань
міняються місцями. Учні дивляться вдома короткі відеолекції, а у класі
виконують вправи, створюють проекти, обговорюють проблемні питання, дискутують.
Відеолекції розглядають як ключовий компонент в «переверненому» підході, їх
готує вчитель і розміщує в Інтернеті [2].
«Перевернений» урок – це урок, який
інвертує традиційні методи викладання: подача матеріалу проходить за межами
школи, а домашня робота перенесена на урок. Це не просто зміна навчальної
послідовності. Такий урок передбачає зміну власних педагогічних прийомів.
Авторами технології «переверненого
навчання» вважають вчителів хімії Аарона Самса і Джонатана Бергманна
(США). У 2008 році вони стали записувати відеоролики зі своїми лекціями та
пропонувати їх на домашнє опрацювання учням. У власних книгах «Перевернуте
навчання або як достукатися до кожного учня на уроці» розповідають про
особливості технології та її можливості [3].
Перевагами «переверненого» навчання є
такі: зростання активності, розвиток співробітництва, персоналізація навчання,
доступність інформаційно-комунікаційних технологій.
Перевернена модель покладає більшу
відповідальність за навчання на учнів, дає їм стимул для дослідження,
експерименту.
Порівняймо традиційний та «перевернений»
підходи до навчання.
Коментарі
Дописати коментар