Англійська мова, 9 клас

                                               


Friday, the sixteenth of February

1. Повторіть слова слова по темі. 

British Scientist

2. Прочитайте текст та дайте відповіді на питання.

Нові слова:

1) the discoverer of penicillin - першовідкривач пеніциліну

2) to dedicate – присвятити

3) to become – стати

4) bacteriology – бактеріологія

5) research – дослідження

6) was outwardly - було зовні

7) that he did was done for the benefit of sick – що він зробив, це було зроблено на користь хворих

 

Alexander Fleming, the discoverer of penicillin, was born in Scotland. He began to go to school when he was five. In 1895 he went to London and decided to dedicate his life to medicine.

At first Fleming wanted to become a surgeon but soon he got interested in bacteriology and decided that he was to find his future in research.

Sir Alexander Fleming did not have the life which was outwardly very exciting. He spent his working hours in hospitals and laboratories. He went from home to his laboratory every morning and went home from his laboratory every night.

He sat in front of his fire and talked to his wife. He taught his son to swim and to fish. It was life that did not seem to be different from the life of the bank manager or the office worker. But it was not so.

The great work that he did was done for the benefit of sick men and women. His discovery of penicillin did more to help suffering mankind than anything else for centuries.

When he died in 1955 his old friend said: “…by his work he relieved more suffering than any other living man.”

1) What is Alexander Fleming?

2) Where and when was he born?

3) Did he dedicate his life to medicine?

4) How did he spend his working hours?

5) What did he discover?

6) How do you think the discovery of penicillin is important for people? Why yes? Why not?


3. Виконайте тест (по тексту). Термін виконання до 22.00 16 лютого.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7560959



************************************************************************
Wednesday, the fourteenth of February
Reading
1. Підручник, ст. 175-176. Прочитайте текст та перекладіть.

2. Впр. 2, ст. 177. Дайте відповідь на питання письмово. (Кому важко відповісти, перепишіть питання).

3. Виконайте тест (по тексту)






Wednesday, the twenty ninth of November

1. Впр. 5, ст. 92. Виберіть правильний варіант сполучника і запишіть.

2. Впр. 1а, ст. 93. Прочитайте назви професій, перекладіть їх. Виберіть 5 професій та запишіть, що люди цієї професії роблять. 

Наприклад: a nurse helps a doctor to look after sick people.

3. Впр. 1b, ст. 94. Запишіть по 2-3 професії до даних характеристик.


*****************************************************************************

Tuesday, the twenty eighth of November

1. Утворіть словосполучення і запишіть їх. 

Наприклад: to choose the right career, ..., ... .

1) to choose the right        a) unempoyed
2) full-time                         b) mother's steps
3) require special              c) job
4) become                           d) skills
5) follow in                         e) career
6) available                        f) job
7) communication             g) training   

2. Впр. 6, ст. 87. Знайдіть назви професій та доповніть ними визначання нижче. Запишіть назви професій в тому порядку, в якому вони знаходяться у визначеннях.

3. Впр. 2, ст. 91. Доповніть речення відносними займенниками (сполучниками) 
WHO або WHICH.


**********************************************************************************************
Monday, the eighth of May
1. Повторіть правила утворення та вживання Present Simple Passive and Past Simple Passive та виконайте вправи.

2. Утворіть Present Simple Passive voice/Past Simple Passive voice.

   1) English ___ (speak) in many countries.
   2) The post ___ (deliver) at 7 o'clock every morning. 
   3) My car ___ (repair) last week. 
   4) This song ___ (not, write)bu John Lennon.
   5) This building ___ (build) many years ago.
   6) Tea ___ (made) every morning. 
   7) Tests___ (check) by the teacher.
   8) His birthday ___ (celebrate) in summer.

**************************************************************
Thursday, the ninth of March

1. Повторіть слова по темі "Навколишнє середовище".
2. Виконайте тест. Термін виконання до 9 березня 21.00.


3. Підручник, ст. 163, запишіть слова з перекладом у словник.
4. Впр. 7, ст. 172. Утворіть та запишіть словосполучення.

*********************************************************************

Monday, the twenty first of November
Тема: Незвичайні види професій чи незвичайні люди

1. Подивіться відео, послухайте назви професій. Перепишіть їх у словник та вивчіть.

2. Пригадайте вживання та утворення Past Simple. 

У Past Simple дія відбувалась в минулому (yesterday, last week/month/year, 2 days ago)
Утворення:

+ Підмет Ved  (V2) 
- Підмет did not V1
? Did підмет V1

3. Впр. 5а (перший абзац), ст. 89. Поставте дієслова у Past Simple і запишіть. 



Friday, the eighteenth of November

Тема: Поговоримо про робочі вміння

1. Підручник, ст. 84. Перепишіть нові слова та перекладіть.

2. Впр. 6, ст. 87. Знайдіть та запишіть назви професій на "змії" та доповніть речення цими назвами професій.

3. Напишіть ким ви та ваші друзі хочете стати (можете фантазувати).

I want to be a ____________. My friend wants to be a _________. 


Thursday, the seventeenth of November

Тема: Лексико-граматичний тест

1. Повторіть слова по темі "Інтернет" та граматичне правило про герундій (ст.13).

2. Виконайте тест (доступ до 20 листопада 18.00)




MOnday, the seventh of November
1. Прочитайте текст та виконайте завдання. Випишіть виділені нові слова з перекладом.


My name is Kate. I use my computer all the time. It is like a typewriter (друкарська машинка) and address book for me and it is also used for checking my spelling (перевірка вимови). Besides I can go on the Internet and discover (відкрива
є) everything about anything, it’s a brilliant source (джерело) of information. I’ve designed my own website and I’m getting loads of information for school. Besides some websites are packed with quizzes (вікторини), games and competitions, it’s all you need for hours of fun on your computer. You can play and learn on it. It is important. I don’t know how I ever managed without it (як я без нього обходився.)
But my elder sister thinks people are getting a bit too dependent on (
стають залежними від) computers. She thinks that we rely on (покладаємось на) them too much. My sister says, “You can’t rely on all the information, you don’t know who it has been written by or where it’s coming from. To be dependent on anything, especially a lifeless (нежива) machine, that can quite easily break down (розбити), is not good. Besides computers shouldn’t replace seeing your friends”.

2. Поєднайте.


3. Доповніть. 



Monday, the thirty first of October
Тема: Комп'ютери в нашому житті

1. Повторіть слова по темі.
2. Прочитайте текст та виконайте завдання. 




3. Поєднайте. Запишіть англійське слово та переклад)

4. Перекладіть ан українську та запишіть


5. Випишіть переваги та недоліки інтернета. 


Monday, the twenty fourth of October

Тема: Контрольна робота. 




4. З поданих речень утворити заперечні та питальні у PRESENT SIMPLE.


**********************************************


Monday, the seventeenth of October
Тема: Спілкування молоді

1. Підручник, впр. 1, ст. 43. Доповніть речення. Записуйте коротко.

2. Впр. 2, ст. 43-44. Прочитайте текст та доповніть його словами з рамки. Запишіть ці слова в тому порядку, в якому вони мають бути у тексті.
**********************************************************

Friday, the fourteenth of October
Тема: Молодіжні стилі.

1. Повторіть слова (ст. 29, 38, впр. 2 уроку за 13 жовтня)

2. Поєднайте.
1) hang out               a) прискіпливий 
2) leather                   b) творчість
3) message               c) місце тусовки
4) creativity              d) повсякденний
5) impress                 e) вражати
6) grab                       f) шкіряний
7) casual                    g) повідомлення
8) picky                     h) хватати

3. Пройдіть тест.

Код доступу 5323942

3. Підручник, впр. 2, ст. 39. Прочитайте 3 тексти. Випишіть назви одягу, які згадуються в них. 

4. Дайте відповіді на питання (до текстів). Записуйте лише імена.

   Who (хто) ... 

1) ... likes baggy clothes?
2) ... wanted to have a leather jacket?
3) ... wear a uniform in school?
4) ... is not interested in fashion?
5) ... worked as a babysitter last year?
6) ... prefers a book or a playstation game to expensive clothes?
*************************************************************


Thursday, the thirteenth of October

Тема: Молодіжні клуби

1. Повторіть слова (ст. 38). Виконайте тест.


Код доступу 5323942

2. Перепишіть слова та вивчіть напам'ять.


3. Прочитайте реклами про молодіжні клуби та підберіть назви клубів. Записуйте номер реклами та назву клуба.




1
2
3 


4, 5

4. Доповніть речення, використовуючи реклами впр. 3. Записуйте коротко.


*********************************************************************************************************************








6, 8 червня

Тема: Повторення.

1.     Запишіть слова по темам:

teenagers

professions

inventions

The UK

 

 

 

 

 

Gossipy, to invent,  chatterbox, job, a country, get in trouble, to share, population, exploration, a flag,  occupation, carreer, programmer, to observe, is washed.

 

2.     Складіть слова та поєднайте їх з їхнім перекладом.

1)     Dan-                 A)  - form               a) населення

2)     ad -                  B) – net                  b) планета

3)     uni -                 C) – cing                 c) милуватись

4)     pro -                 D)  - lation             d) танець

5)     pla -                  E) – tect                e) захищати

6)     popu-                F) - mire                f) форма

 

3.     Повторіть слова по темі «Характер» та «Герундій». Перейдіть за посиланням, виконайте тест.

join.naurok.ua

Код доступу 4978600


4.   Перейдіть за посиланням. Розподіліть слова між Present Simple (постійна дія)  та Present Continuous )зараз, в даний момент). Передвигайте картки зі словами в одну із колонок.

В кінці натисніть на значок, обведений червоним на картинці. Скріншот відішліть у вайбер. 

https://learningapps.org/24603160 


***********************************

1 червня

Контрольна робота. «The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland»

1.     Повторіть слова по темі.

2.     Виберіть правильний варіант.

1)    The official name of the country is …

a)    Britain;

b)    Great Britain;

c)    The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.

2)    The United Kingdom is country made of …

a)    Three lands;

b)    Four lands;

c)    Five lands.

3)    The Parts of the United Kingdom are…

a)    England, Scotland, Wales and Northern Ireland.

b)    Britain, Scotland, Wales and Northern Ireland.

c)    England, Scotland, Wales and Ireland.

4)    The biggest and the most populous part of the country is …

a)    England;

b)    Scotland;

c)    Wales.

5)    The second biggest city is …

a) Manchester;          b) Liverpoo5l;

c) Birmingham;        d) Leeds.

      6) The highest mountain, Ben Nevis, is in …

          a) England;         b) Wales;

           c)Northern Ireland;   d) Scotland.

       7) Loch Ness is in …

            a) Scotland;         b) England;

             c) Wales;             d) Northern Ireland.

8) What is the flag of the UK called?

    a) Maple Leaf.        b) Stars and Stripes.

    c) Tricolour.             d) Union Jack.

9) What is the capital of Northern Ireland?

     a) Belfast             b) Cardiff

      c) Dublin              d) London

10) What city is famous for two football teams?

      a) Manchester                  b) Leeds

       c) Norwich                 d) Cardiff

11) In which country is Edinburgh Castle?

      a) Northern Ireland        b) England

      c) Wales                        d) Scotland

12) Where are the Highlands?

      a) England               b) Ireland

      c) Scotland              d) Wales

3. Складіть та запишіть речення.

1. on/ is /Kingdom/ situated /The /islands /United.

2. of/ Britain/ England/ Great/ Scotland/ Wales/ consists.

3.  Scotland/ in/ are /There/ many /mountains.

4. on /is /Thames/ the /London /situated/ river.

5.  located / Ireland/ in / Ireland/ of / is/ the/ north/Northern.

6. the/ Channel/ from /separated/ continent/ is/ England/ by/ English/ the.

4. Доповніть.

country, occupies, mountains, United Kingdom, river, Scotland)

 

1. The … … of Great Britain and Northern Ireland is situated on islands.

2. Northern Ireland … the northern part of Ireland.

3. Great Britain consists of three parts such as England, … and Wales.

4. The capital of the UK is London which is situated on the … Thames.

5. There are many … in the north of Scotland.

6. There are many rivers and lakes in the … . 

**********************************************************************

30 травня

Тема: Міста Великої Британії. Повторення.

1.     Повторіть слова по темі.

2.     Впр. 6, ст. 223. Прочитайте текст. Запишіть переклад поданих словосполучень.

1)     A great commercial city

2)     Warehouses and factories

3)     Were destroyed

4)     Commercial or residental use

5)     One of the chief provincial cities

6)     A magestic cathedral

7)     The narrow winding streets

8)     Great medieval buildings

9)     A seaside resort on the English Channel

10)  grandeur in its site on the broa Mersey river

 

3.     Впр. 7а, ст. 224. Доповніть таблицю інформацією з тексту.

**************************************************************** 



11 травня 
1. Прочитайте текст "Manchester" (p. 220) ще раз.
2. Доповніть.
*manufacturing   *teams    *destroyed   
    *situated   *wooden

1)First Manchester was a ____ fort.
2) It was a ____ centre in the early nineteenth century.
3) The city is ____ in the northwest of England.
4) Manchester has two football ____.
5) Many of its old buildings were ____ in 1996.

3. Дайте відповіді на питання.
1) When was Mancester built?
2) What was the first name of the city?
3) What were manufactured in the early 19th century?
4) What was built in 1934?
5) Where does the city stand?
6) What is Manchester famous for?
7) Why were many buildings destroyed in 1996?
*******************************************************


9 травня
1. Впр. 3, ст. 220. Прочитайте текст про Манчестер. Дайте відповіді на питання після тексту.

2. Утворіть словосполучення та запишіть їх.
a wooden                     centre
the surrounding          of its British School
a manufacturing       organisation     
vast                               fort
cotton                           numbers
be proud                       industry
a financial                    area
military                        centre

*******************************************************

6 травня

Тема: Визначні місця Лондона

1. Перейдіть за посиланням. Введіть код, напишіть ім'я та прізвище, виконайте тест.

Код доступу 4428432
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

2. Підручник, впр. 1, ст. 201. Прочитайте текст.

3. Поєднайте і перекладіть

1) wide                   a) river

2) modern               b) gallery

3) deep                 c) London

4) magnificent       d) street

5) the oldest        e) collection

6) the richest          f) museum

7) the largest            g) part

4. Впр. 1b, ст. 202. Дайте відповіді на питання 1-5. 

******************************************************



4 квітня
Тема: Повторення вивченого.
1. Повторіть матеріал про Об'єднане Королівство. (підручник, ст. 186-187, 194). 
Перейдіть за посиланням. Виконайте завдання. Скріншот балів висилайте у вайбер.

Завдання 1- виберіть правильний варіант;
Завдання 2 - написати країни в пропущені поля;
Завдання 3 - Як називається прапор Англії; 
Завдання 4 - вибрати правильний варіант.

Голова ОК - королева (the Queen);
англійські гроші - фунти  ()


2. Повторіть PRESENT CONTINUOUS (дія, що відбувається в даний момент).
Перейдіть за посиланням. після виконання завдання висилайте скріншот з балами. 


******************************************************************************8
29 квітня
Тема: Об'єднане Королівство
1. Повторіть слова по темі. 

2. Перегляньте інформацію впр. 1, ст. 194-195. Дайте відповіді на питання.

1) How many people live in Scotland?

2) What is the capital of Northern Ireland?

3) When are the national days of Wales and England?

4) What are the symbols of England and Scotland?

 

****************************************************

27 квітня

Тема: Звичаї та традиції Об’єднаного Королівства.

1. Повторіть слова по темі.

2. Впр. 1, ст. 194. Перегляньте коротку інформацію про кожну з країн ОК.

Дайте  короткі відповіді на питання нижче.

Which of them … - Які з них (Які з чотирьох країн…)

а         має найбільше/найменше населення?

Відповідь: England/Northern Ireland

3. Дайте відповіді на питання, користуючись інформацією з впр. 1, ст. 194.

1) What is total population of Wales?

2) How many people live in Scotland?

3) When is the national day in England/Northern Ireland?

4) What are the national symbols in England?

5) What plants (рослини) are the national symbols of Scotland?
*******************************************************

20 квітня

Тема: Граматичний практикум

1. Повторіть Present Simple.

Дія, що відбувається постійно, регулярно.

Always, often, sometimes, usually, every day/week/month…


2. Утворіть Present Simple.

1) Bob always ___ (drink) tea in the morning.

2) We ___ (not, listen) to music every day.

3) Mary usually ___ (watch) TV in the evening.

4) ___ the girls often ___ (play) with a doll?

5) ___ my sister ___ (play) tennis?

3. Повторіть Present Continuous.

Дія, що відбувається зараз.


4. Утворіть Present Continuous.

1) The birds ___ (sing) now.

2) The baby ___ (cry).

3)  Mary ___ (wash) her dad’s car.

4) I ___ (go) to London.

5) They ___ (learn) the new words.

 

5. Утворіть Present Simple або Present Continuous.

1) I ___ (share) my room with my sister.

2) They ___ (work) in the garden on Fridays.

3) They ___ (work) in the garden now.

4) Mary ___ (watch) TV at the moment.

5) She ___ (know) the new English words.



17 квітня

Тема: Різноманітність традицій

1. Повторіть слова по темі. (слова вчимо напам’ять)

2. Впр. 7, ст. 186. Прочитайте інформацію про Англію. Дайте відповіді на питання.

* the patron saintсвятий покровитель

1) What is the biggest part of the UK?

2) What is the population of England?

3) What is the capital of England and the UK?

4) What is the name of the national flag in England?

5) What is the national symbol of England?

6) What are the most famous universities?

7) What are the most popular sport in England?

8) What are the most famo?us writers

 

3. Впр. 6, ст. 186. Виберіть правильну відповідь і запишіть коротко.

***************************************************************

15 квітня

Тема: Навколо Англії

1. Повторіть слова.

2. Складіть слова з поданих букв і запишіть.

1) ffalcioi ____________

2) peinntdeden ___________

3) picatal ______________

4) laisnd ______________

5) veseral ___________

6) rivaed - ______________

7) etysoci ________

 

3. Запишіть речення, змінюючи українські слова на англійські.

1) The UK складається four countries.

2) The офіційна назва of the country is the Об’єднанe Kingdom of Великої Britain and Northern Ірландії.

3) Great Britain відноситься до England, Scotland and Wales.

4) The UK розташоване на північному west of Європи.

5) The UK керує by the парламент.

6) The UK has різноманітне суспільство.

***********************************************************************

13 квітня

Навколо Англії

1. Повторіть нові слова.

2. Роз'єднайте та запишіть слова.

Societyindepdedentislandreferdiversepopulationvaried 

3. Доповніть речення.

*located   *society   *made  *culture   

*official   *countryside

1) The UK is ___ up three countries.

2) The ___ name is the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.

3)  The UK is ____ in the north west of Europe.

4) The country has more diverse ____ than it was 100 years ago.

5) The UK has the rich and varied ____.

6) Most people live in towns and cities but much of Britain is still a _____.

4. Уявіть і напишіть, що зараз роблять ваші рідні та друзі (7 речень).

**************************************************

11 квітня

Тема: На карті Великої Британії

1. Впр. 3, ст. 184-185. Запишіть підкреслені слова та перекладіть. 



3. Впр. 4, ст. 185. TRUE/FALSE.

*******************************************************

4 квітня

1. Повторіть слова по темі.

2. Впр. 9, ст. 173. Запишіть 5 речень по таблиці.

3. Впр. 4, ст. 147-149. Прочитайте тексти 3 і 5. Дайте відповіді на питання.

Текст 3 – Why do we need water?

Текст 5 – What is the best way to protect endangered animals and plants?

****************************************************************

1 квітня.

Тема: Земля, де ми живемо.

1. Повторіть слова по темі.

2. Підручник, ст. 163. Запишіть нові слова в словник та перекладіть.

3. Впр. 2b, ст. 160. Складіть та запишіть речення.

4. Впр. 4, ст. 162. Прочитайте інформацію. Визначте true/false.

30 березня

Тема: Що руйнує нашу планету.

1. Повторіть слова по темі.

2. Поєднайте.


3 . Дайте відповідь на питання

What do THE THREE R’S stand for?

 

4. Впр. 2а), ст. 159. Прочитайте текст і дайте відповіді на питання.

Нові слова:

* habitat [ˈhæbɪtæt] – місце проживання (тварин)

* endangered [ɪnˈdeɪndʒəd] animals – зникаючі тварини

1) What is the natural habitat?

2) What are endangered species?

*******************************************************

28 березня

тема: Захист довкілля

1. Повторіть слова по темі "Захист навколишнього середовища".

2. Подивіться відео "20 ways to protect environment" ("20 способів захистити навколишнє середовище"). Запишіть 10-12 способів, які допоможуть зберегти природу.

*******************************************************


                     25 березня

Тема: Що ми повинні робити?

1. Впр. 7а, ст. 150-151. Прочитайте лист від Ніка (текст 2). 

Дайте відповідь на питання (письмово):

- Does Nick follow the three R's rules?

- Why doesn't he help to keep the world healthy?

2. Впр. 9а, ст. 151. Прочитайте пояснення і доберіть до них слово з рамки. Записуйте короотко.

********************************************************************************


 23 березня

Тема: Що ти можеш зробити для збереження планети?

1. Подивіться відео. 



21 березня

Тема: У нас єдина планета

1. Повторіть слова по темі «Навколишнє середовище» (ст. 149).

2. Перекладіть на українську.

1) climate change

2) environmental pollution

3) protect the nature

4) pollute water

5) protect the environment

6) save the nature

7) danger for our life

8) reduce pollution

3. Запишіть в словники види забруднень.

1) air pollution – забруднення повітря

2) soil pollution – забруднення грунту

3) water pollution – забруднення води

4) noise pollution – шумове забруднення

4. Розгляньте малюнки та запишіть види забруднення.

                           1. ______________________

                            2. _____________________


                           3. ______________________


                            4. _______________________



*********************************************

 18 березня

Тема: Чим є природа для тебе?

 

1. Впр. 3, ст. 147. Поєднайте словосполучення з малюнками. (в книжці позначте олівцем, вишліть фото і витріть олівець)

 

1) climate change -  зміна клімату

2) rubbish - сміття

3) growing population - зростання населення

4) pollution - забруднення

5)  endangered animals and plants - тварини та рослини, що зникають

 

2. Підручник, стор. 149. Запишіть нові слова з перекладом.

(вишліть фото словника теж)

 

ДЗ: вміти читати нові слова.


***********************************************

  16 лютого

Тема: Повторення вивченого

1. Повторіть слова по темі «Винаходи та винахідники».

2. Впр. 1, стор. 168. Доповніть речення. Записуйте коротко.

3. Повторіть утворення Past Simple Passive voice ( пасивний стан у минулому часі)

Наприклад:

* The first computer was invented in Britain. – Перший комп’ютер був винайдений в Британії.

* The first skyscrapers were built in Chicago. – Перші хмарочоси були побудовані в Чикаго.

 

           Підмет  was / were Ved (V3)

 

4. Впр. 9, стор. 136. Утворити Past Simple Passive voice (у 1, 2, 4, 5 пунктах) і записати.

********************************************************************


 23 лютого

1a. Match the parts of the phrases.

1) to do                             A  a theory into practice

2) to make                        B  an article

3) to publish                     C  a machine

4) to put                           D  a discovery

5) to invent                      E  an experiment 

 

b) Fill in the blanks with the phrases from ex. 1a in the correct form.

1) Is it safe to ____ this ____ at home?

2) This company has _________ which can prepare food.

3) Can you explain me how should I ____ this ____ into practice?

4) Reseachers ____ an important ____ by accident last month.

5) Michiel ____ his _____ in the scintific magazine.

***********************************************************************

11 лютого

Тема: Повторення вивченого

1. Запишіть слова в 2 колонки.

India, penicillin, telescope, hot-air balloon, Antarctica, the ocean, light bulb, the jungle

 

discover

invent

India,

Penicillin,

 

 

 2.    Прочитайте текст. 

* Monte Ceceri – Монте Чечері, назва пагорбу

Leonardo da Vinci was a genius painter, architect and inventor. Today he is famous for his art, including (включаючи) Mona Lisa and The Last Supper. Vinci believed (вірив, що) art was connected with (було пов*язане з) science and nature. Da Vinci seemed excited by the possibility of people soaring like birds.( Да Вінчі здавався схвильованим можливістю людей парити, як птахи.)  The combination of intellect and imagination (уяви) allowed him to create some flying machines based on (основаних на) different principles. Their descriptions were found in his notes. One of his machines had two huge wings and pedals that allowed a pilot to launch. Leonardo realized the flying machine might (мала б) fly but unfortunately couldn’t move in reverse. ( але, на жаль, не могла рухатися назад.) He planned to launch his machine from the top (з вершини) of *Monte Ceceri near Florence but it never happened.

 3.      Визначте правильні чи неправильні речення (True/False).

1)     Leonardo da Vinci was a writer. ___

2)     He painted pictures as Mona Lisa and The Last Supper. ___

3)     He wanted to create a car. ___

4)     One of his machines had only pedals. ___

5)     His machines couldn’t fly. ___

6)     He launched his machine from the top of Monte Ceceri. ___

 4. Поєднайте частини речення. 



*************************************************************************

9 лютого

Тема: Винахід телефону

1. Повторіть слова по темі «Винаходи та винахідники».

2. Впр. 5а, ст. 139. Прочитайте текст про винахід телефону.

Vocabulary:

1) speech – мовлення

2) by accident – випадково

3) spill – розлити

4) satellite was launched – був запущений супутник

 

3. Впр. 5b, ст. 141 (друга частина: 1 When was the telephone invented?) Виберіть правильну відповідь і запишіть коротко.

 

4. Доповніть речення з тексту. Записуйте коротко.

1) The invention of ________ was invented be Alexander Bell.

2) He was from __________________.

3) He taught __________ people.

4) The story goes that Bell inventen the telephone _________.

5) The first telephone exchange ___________ in 1878.

6) The first communication _______ was launched in 1962.

*************************************************************************

                                    7 лютого 2022 р. 

Тема: Винаходи

1. Повторіть слова по темі «Винаходи та винахідники».

2. Запишіть однокореневі слова до поданих:

Зразок: invent – invention, inventor.

Design, observe, science, explore, discover, biology.

 

3. Прочитайте текст та виконайте завдання. Зверніть увагу на нові слова.

1) was sustained flight - був тривалий політ

2) witness – бути свідком

3) had flown – літали

4) an engine – мотор

5) lift up – піднімати

6) onwards things – подальші речі

7) non-stop flight – безпосадковий політ

8) a journey – подорож

9) aircraft = plane


   4. Дайте відповіді на питання.



 *****************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************



29, 31 грудня

Тема: Повторення вивченого за І семестр 2021-2022 н. р.

1. Повторіть слова по темі «Професії». Знайдіть та випишіть 8 назв професій.


2 . Повторіть Present Simple. Перейдіть за посиланням нижче та виконайте завдання.

1) Виберіть допоміжні слова відповідно до підмета та запишіть короткі відповіді. Подивіться зразок. 


2) Утворіть питальні речення з поданих і запишіть. Подивіться зразок.


https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_simple_questions/Present_simple_interrogative_lm1360870xj

Якщо посилання не відкривається, виділіть його, клікніть правою кнопкою та виберіть ПЕРЕЙТИ ПО АДРЕСУ 

3. Повторіть питальні слова. 


4. Перейдіть за посиланням та виконайте завдання. Спочатку ознайомтесь з поясненням.

1) Виберіть правильний варіант. 




2) Прочитайте та виберіть правильний варіант питального слова. 


3) Після кожного речення є 3 варіанти відповідей (питальні слова). Перенесіть їх на місце пропуска.

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Present_simple_questions/QUESTIONS_(WH-_QUESTIONS_and_DO-DOES)_bu1524979pm


Якщо посилання не відкривається, виділіть його, клікніть правою кнопкою та виберіть ПЕРЕЙТИ ПО АДРЕСУ 


  СКРІНШОТИ З НАБРАНИМИ БАЛАМИ ВИСИЛАЙТЕ МЕНІ У ВАЙБЕР В ОСОБИСТІ ПОВІДОМЛЕННЯ. АНАЛІЗУЙТЕ ПОМИЛКИ. МОЖЕТЕ ВИКОНУВАТИ ЗАВДАННЯ У КІЛЬКА СПРОБ.







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Form 7

FORM 11