Wh-word + does + he/she/it + V1?Запам’ятайте питальні слова: who, what, where, when, why, which, whose, whom, how, how many/much.наприклад:What do you do in the evening? Where does he go in summer? How do they work there?Запитання до підмета утворюються без допоміжних дієслів, а основне дієслово обов’язково має закінчення s:Who knows this girl?Whose friend likes going to the cinema?
2. Утворіть загальні питання у Present Simple.
1) Liz and her sister often go skating to the skating-rink.2) Our teacher always prepares us for tests.3) Her dog likes to sleep on the sofa.4) We usually make photos for the school newspaper.5) Den often goes on a ride with his friends.6) Ted and Victor prefer to travel by car.7) It often rains in spring.8) His sister runs a small café.9) The Harrods usually visit their relatives in the country.10) All children like sweets and ice cream.
3. Утворіть спеціальні питання, використовуючи питальне слово в дужках.
Наприклад: They always go for a walk in the evening. (Where?) -
Where do they go in the evening?
2) She prefers to buy new clothes on sales. (What?)
3) He usually meets his friends after school. (When?)
4) She buys fresh magazines because her daughter enjoys reading them. (Why?)
5) This babysitter looks after children very carefully. (How?)
6) Her uncle often tells about his adventures during the expeditions. (Who?)
***************************************************************************************************************************************************************************************************
Monday, the eighth of May
1. Повторіть утворення ступенів порівняння прикметників. Порівняйте тварин, використовуючи прикметники.
dangerous friendly heavy big fast aggressive long
2. Повторіть вживання та утворення Present Simple/ Present Continuous/ Past Simple.
Розкрийте дужки та утворіть один із цих часів.
1) They ___ (have) breakfast in the morning.
2) He ___ (drink) milk every day.
3) Children ___ (eat) apples now.
4) She ___ (not, eat) apples yesterday.
5) Where ___ you ___ (live)? - I ___ (live) in London.
6) Where ___ he ___ (go) yestreday? - He ___ (go) to the cinema.
3. Виконайте тест. Термін виконання до 10 травня 21:00.
_______________________________________________________________________
Friday, the seventeenth of March
1) Поєднайте.
1) victim a) примусити когось задихатись
2) absorb b) поглинати
3) float c) жертва
4) significant d) передати словами
5) sheer e) пливти
6) put into words f) чистий, прозорий
7) make somebody gasp g) значний
2) Прочитайте текст "The Picture" (у вас є картка)
3. Виконайте тест. Термін виконання до 19.00 21.00 години.
**********************************************************************
Monday, the twenty first of November
Тема: Харчування.
1. Ознайомтесь з вживанням слів "food", "meal", "dish".
* Слово food ми використовуємо, коли говоримо про те, що їдять люди, тварини або рослини поглинають, щоб підтримувати життя. Тобто food – будь-які продукти, які можна їсти. Це можуть бути: фрукти, овочі, м’ясо, страви і т. д.
Приклад:
We have enough food.
У нас достатньо їжі.
* Слово meal ми використовуємо, коли маємо на увазі їжу як трапезу. Тобто це час, коли їдять їжу, або їжа, яку їдять в певний час (сніданок, обід, вечеря).
Приклад: Dіnner is the biggest meal of the day. - Обід найбільший прийом їжі вдень.
* dish - страва, тарілка з їжею.
2. Доповніть речення словами "food", "meal", "dish".
3. Поєднайте.
3. Доповніть текст поданими словами.
Friday, the eighteenth of November
Тема: Граматичний практикум
1. Повторіть Present Simple
Виконайте тест за посиланням.
Monday, the thirty first of October
Тема: Повторювально-узагальнюючий урок
1. Прочитайте текст. зверніть увагу на нові слова.
2. Дайте відповіді на питання (можна короткі).
3. Поєднайте вирази з виділеними словами в тексті.. Наприклад: 1. babysitting
2. _________
4. Пройдіть тест до 1 листопада 20.00.
Код доступу 2187115
Monday, the seventeenth of October.
Тема: Працевлаштування. Служби працевлаштування
1. Прочитайте опис та вгадайте професії. Запишіть.
1. A person who owns or manages a farm.
2. A person whose job is to build or repair houses or other buildings.
3. A person who tells or writes stories.
4. A person who plays a musical instrument, especially as a profession, or is
musically talented;
5. A person who creates works of art, especially paintings.
2. Запишіть подані слова в словник та вивчіть.
an interpreter - перекладач
a counsellor - консультант
an estate
agent – агент з нерухомості
a lawyer [ˈlɔːjə] - юрист
persuasive [pəˈsweɪsɪv] – переконливий
confident – впевнений
brave – хоробрий
courageous - відважний
accurate [ˈækjərət] – точний
believe in – вірити в
dedicated - [ˈdedɪkeɪtɪd] відданий
patient - спокійний
accountant – бухгалтер
3. Прочитайте. Зверніть увагу на нові слова. Підпишіть малюнки назвими професій (з тексту).
1. I want to be a lawyer. I need (Мені треба) to be confident and competent because I will represent (буду представляти) people in court (суді).
2. I want to be an estate agent. I need to be patient and persuasive because I will sell houses to people.
3. I want to be a policeman. I need to be brave and courageous because I will often find myself in dangerous situations.
4. I want to be an actress. I need to be creative and confident because I will perform in front of people.
5. I want to be a counsellor. I need to be understanding and attentive because I will listen to people’s problems.
6. I want to be an interpreter. I need to be polite and knowledgeable because I will translate what foreigners say.
7. I want to be an accountant. I need to be accurate and responsible because I will work with money.
10. I want to be a politician. I need to be persuasive and honest because I will have to make people believe in me.
*******************************************************
Friday, the fourteenth of October
Тема: Вимоги працедавців
1. Запишіть 5-6 професій, які ви знаєте.
2. Поєднайте професії з їхніми діями. Запишіть за зразком.
Зразок: A mechanic fixes cars.
3. Прочитайте тексти. Поєднайте професії з текстами та запишіть.
1. _____
2. _____
3. _____
*factory worker * sports
centre manager * nurse
Speaker 1.
I work very long hour and my job is very stressful. Erm, I certainly don’t do
it for the money, but it’s strange – I’ve never really wanted to do any other
job. When I can help someone, make them feel better, I feel really good. Even
if it’s only to make them smile or feel more comfortable. I see a lot of sad
things, but when someone gets better and they can go home to their family again
– oh, it’s just wonderful.
Speaker 2. I
don’t mind work. My job isn’t bad – it’s quite easy and you don’t have to think
too hard about it. The money is OK and that’s the important thing. I don’t do
the job for the job, if you know what I mean – I work to live; I don’t live to
work. The best thing about it is the people. I’ve got some really good friends
and we have a good laugh. The only thing I don’t like sometimes is the noise.
When all the machines are working you can’t hear yourself think – it’s so loud.
Speaker 3. My
work is my life, really. I’ve always been sporty and I love team games. I know
all my friends from playing sport. I started working here about, erm, ten years
ago and I know nearly everything about the job. When someone comes to the
centre to ask about classes or games, I can usually answer all their questions,
no problem. You see, I started most of the classes in the beginning, so I know
all the trainers and instructors now.
****************************************************************************
Коментарі
Дописати коментар